Gwarancja
Gwarancja
Warunki Gwarancji
1.Firma DobreDrzwi udziela gwarancji na swoje produkty na terenie RP, wyłącznie na zasadach i warunkach określonych w niniejszym dokumencie. Ochrona gwarancyjna trwa 12 miesięcy od daty sprzedaży (widniejącej na dowodzie zakupu) i ulega wydłużeniu o następne 12 miesięcy (łącznie 24 miesiące), w przypadku montażu wyrobu przez firmowe Autoryzowane Grupy Montażowe firmy DobreDrzwi.
2. Warunkiem ważności gwarancji jest przedłożenie przez Kupującego w punkcie sprzedaży drzwi, lub (jeśli zakup był poza punktem sprzedaży) pisemnie listem poleconym, w terminie do 30 dni od dnia zauważenia usterki, dokumentu zakupu drzwi (faktury), oraz karty gwarancyjnej podbitej przez punkt sprzedaży DobreDrzwi lub autoryzowaną ekipę montażową firmy DobreDrzwi.
3. Roszczenia dotyczące wad jawnych wyrobów rozpatrywane będą wyłącznie w przypadku: zgłoszenia ich przed ich montażem tj. podczas odbioru drzwi dokonywanego przez Klienta oraz Montażysty i odstąpienia od czynności montażowych. Sprzedający zobowiązuje się do rozpatrzenia w/w zgłoszenia w terminie do 14 dni roboczych od dnia otrzymania zgłoszenia. W przypadku zamontowania wyrobu z wadami jawnymi, wyrób nie podlega roszczeniom reklamacyjnym z ich tytułu. Za wady jawne uważa się w szczególności: niezgodności: wymiarów, wzoru i kolorów, faktury elementów drzwi, estetykę wykonania powłoki lakierniczej lub laminowanej i uszczelnień silikonowych oraz uszkodzenia mechaniczne typu: rysy, wgniecenia, pęknięcia itp.
4. Sprzedający ponosi odpowiedzialność gwarancyjną wyłącznie za wady drzwi wynikłe z przyczyn w nich tkwiących i powstałe po ich montażu.
5. Sprzedający nie odpowiada za szkody bezpośrednie spowodowane ujawnionymi wadami wyrobu , oraz za szkody pośrednie, w tym za szkody polegające na utracie przez Klienta korzyści, które mógłby osiągnąć gdyby szkody te nie wystąpiły.
6. Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności gwarancyjnej za:
- wyrób użytkowany niezgodnie z przeznaczeniem, wady powstałe na skutek niestosowania się do Instrukcji: Transportu i Składowania, Montażu, Eksploatacji i Konserwacji drzwi,
- wady drzwi zamontowanych w pomieszczeniach niespełniających wymaganych warunków montażu wyszczególnionych w Instrukcji Montażu drzwi, jeżeli do ich powstania mogły przyczynić niespełnione w/w warunki, nawet wówczas jeżeli drzwi były montowane przez brygadę montażową Sprzedającego.
- różnice połysku i nieznaczne kredowanie powłoki lakierniczej
- różnice odcieni powierzchni wyrobu spowodowane barwą lub niejednorodnością drewna, nawet jeżeli są rozbieżne z kolornikiem Producenta,
- trwałe (nie ustępujące po sezonie grzewczym) odkształcenie skrzydła mniejsze niż 6 mm.
- wady spowodowane przez zdarzenia losowe takie jak: grad, wyładowania atmosferyczne, powódź , zalanie, pożar, huragan, włamanie itp.
- wady powstałe na skutek uszkodzeń mechanicznych, termicznych i chemicznych,
- wady spowodowane bezpośrednim kontaktem drzwi z ziemią lub wodą
- za uszkodzenia powstałe w wyniku niestabilności ścian, w których zostały zamontowane,
- wyroby w których dokonano napraw lub przeróbek bez zgody Producenta,
- szkody spowodowane przez zwierzęta, ptaki i owady.
- roszenie elementów drzwi (dotyczy w szczególności szyb i okuć) występujące w słabo wentylowanych pomieszczeniach,
- wady drzwi dopuszczone przez Polską Normę PN-88/B-10085,
- wady szyb dopuszczone przez Kryterium Techniczne IsiC NR 20/S/2000 Instytutu Szkła i Ceramiki w Warszawie,
- uszkodzenia spowodowane normalnym zużyciem eksploatacyjnym elementów i pomniejsze usterki nie rzutujące na wykorzystanie produktu,
- wady powstałe na wskutek niewłaściwego użytkowania, niedbałości lub niewiedzy Kupującego,
- montaż wyrobu,
- wyroby niepełnowartościowe zakupione po obniżonej cenie.
7. Decyzję co do sposobu i terminu realizacji naprawy gwarancyjnej oraz ocenę charakteru wady podejmuje Sprzedający (lub jego przedstawiciel).
8. Jeżeli jest to możliwe, naprawa gwarancyjna może być wykonana u Klienta, pod warunkiem że charakter wad nie wymaga ich usuwania w warunkach fabrycznych.
9. Zwłoka w załatwieniu reklamacji nie zachodzi gdy: oględzin, naprawy lub wymiany nie dokonano z przyczyn leżących po stronie Klienta.
10. Nadużycie uprawnień gwarancyjnych i bezprzedmiotowe wezwanie pracowników Sprzedającego powoduje zwrotne dochodzenie poniesionych kosztów, w tym kosztów dojazdu, oraz dniówek roboczych w wysokości minimum 150zł.
11. W przypadku sporu co do zakresu odpowiedzialności gwarancyjnej, każda ze stron może skierować sprawę do oceny przez niezależnego eksperta uzgodnionego z drugą stroną. Strony zobowiązują się respektować wyniki ekspertyz w takim przypadku. Jeżeli ekspertyza wykaże jednoznacznie, że wady wyrobu są objęte odpowiedzialnością gwarancyjną, koszty ekspertyzy poniesie Sprzedający, w przeciwnym przypadku koszty te poniesie Klient.
Przeznaczenie drzwi
Drzwi przeznaczone są do komunikacji w lokalizacjach domowych i użyteczności publicznej o małym natężeniu ruchu, z wyłączeniem dróg ewakuacyjnych i lokalizacji w których są wymagane drzwi techniczne lub specjalnego przeznaczenia.
Instrukcja Użytkowania i Konserwacji drzwi
1. Na czas prowadzenia robót budowlanych, drzwi zabezpieczyć przed niszczącym działaniem materiałów budowlanych i przypadkowych uszkodzeń mechanicznych.
2. Pomieszczenia w których zamontowano drzwi, podczas całego okresu eksploatacji, liczonego od dnia montażu, winny mieć skutecznie działającą wentylację, być ogrzewane w okresie zimowym, a wilgotność względna powietrzna nie powinna przekraczać 70%.
3. Drzwi chronić przed bezpośrednim kontaktem z ziemią, wodą, gorącymi i ostrymi przedmiotami, oraz agresywnymi środkami chemicznymi mogącymi spowodować uszkodzenie elementów drzwi.
4. Przynajmniej dwa razy w roku powłokę lakiernicza umyć płynem do mycia „Ludwik” produkcji Inco-Veritas (lub innym delikatnym środkiem myjącym o takim samym składzie chemicznym), a zewnętrzne powierzchnie elementów drewnianych zakonserwować Mleczkiem do Pielęgnacji mebli. Konserwację wykonywać w temperaturze nie niższej niż 20 st C. Do mycia drzwi nie stosować środków zawierających agresywne substancje chemiczne, oraz środków mogących powodować zarysowania powierzchni.
5. Konserwację elementów ruchomych zamka drzwiowego wykonywać przynajmniej dwa razy w roku. Używać do tego celu oleju wazelinowego.
6. Do mycia szyb stosować łagodne detergenty nie zawierające amoniaku. Podczas mycia chronić lakier przed kontaktem ze środkami myjącymi innymi, niż dopuszczony w punkcie 4.
7. Konserwacje wkładek zamkowych przeprowadzać przynajmniej dwa razy w roku. Używać do tego celu wyłącznie środka smarującego CX 80.
8. Przed i po sezonie zimowym sprawdzić przyleganie skrzydła do ościeżnicy. W razie potrzeby wyregulować je przez wkręcanie lub wykręcanie zawiasów.
Instrukcja Transportu i Składowania drzwi
1. Na czas transportu drzwi ustawić pionowo (na zawiasowym słupku ościeżnicy) i przypiąć pasami do stojaka transportowego. W miejscach styku pasów z krawędziami drzwi, podłożyć miękkie podkładki, zabezpieczające przed powstaniem wgnieceń.
2. Do czasu montażu, drzwi składować w pozycji pionowej w miejscu suchym i nienarażonym na bezpośrednie działanie opadów atmosferycznych, promieni słonecznych i wysokiej temperatury (wysoka temperatura może doprowadzić do zwulkanizowaniem folii ochronnej z powłoką lakierniczą).
3. Folia ochronna nie powinna znajdować się na drzwiach dłużej niż 3 miesiące od daty produkcji.
Instrukcja Montażu drzwi
1. Przed przystąpieniem do montażu drzwi Klient jest zobowiązany, do ilościowego i jakościowego sprawdzenia drzwi i wyposażenia. W przypadku stwierdzenia wad jawnych, należy zgłosić je Sprzedającemu na piśmie, i pod rygorem utraty praw gwarancyjnych, nie rozpoczynać czynności montażowych. Rozpoczęcie montażu drzwi oznacza akceptację dostarczonego produktu i ewentualne roszczenia z tego tytułu nie będą uznawane.
2. Drzwi winny być montowane i eksploatowane wyłącznie w pomieszczeniach:
- ogrzewanych w okresie zimowym, ze skutecznie działającą wentylacją, o względnej wilgotności powietrza nie większej niż 70 %,
- w których zostały wykonane „mokre” roboty jak: tynki wewnętrzne, wylewki itp.
- drzwi otwierane na zewnątrz budynku montować wyłącznie w otworze chronionym zadaszeniem uniemożliwiającym przedostanie się opadów atmosferycznych, poza górną krawędź skrzydła.
3. Drzwi montować zgodnie ze zwrotem otwierania, pod który zostały wykonane.
4. Drzwi montować w otworze ściennym szerszym o 2-4 cm od zewnętrznej szerokości ościeżnicy, i wyższym o 1-2 cm od wysokości ościeżnicy (wysokość otworu winna być mierzona od płaszczyzny gotowej podłogi do nadproża). W przypadku stosowania ościeżnic regulowanych drzwi montować zgodnie z zaleceniem producenta (dotyczy drzwi wewnątrzlokalowych).
5. Otwór pod montaż drzwi wyrównać, oczyścić z pyłu i odpadających fragmentów zaprawy. W razie potrzeby powierzchnie ścian lekko zwilżyć wodą (poprawi to warunki utwardzania się pianki montażowej oraz zaprawy murarskiej).
6. Wymontować skrzydło z ościeżnicy o ile jest w nią wmontowane.
7. Na obwodzie ościeżnicy zamocować (wkrętami do drewna dł. 20-30 mm), przynajmniej 8 kotew montażowych (przynajmniej 4 szt na słupku zawiasów i przynajmniej 4 szt na słupku zaczepu zamka – ilość kotew uzależnić od materiału ściany). W przypadku montowania drzwi wewnątrzlokkalowych stosowanie kotew nie jest wymagane. Niezbędne jest jednak wtedy użycie poprzeczek, które zapobiegną zwichrowaniom ościeżnicy podczas schnięcia piany.
8. Przy użyciu łaty murarskiej i klinów drewnianych, ustawić w otworze montażowym (z zachowaniem 10-15 mm luzów obwodowych) w pionie zawiasowy słupek ościeżnicy, stronę zamkową ościeżnicy uustawić względem skrzydła.
9. Ostatecznie zadyblować i zalać betonem lub wypełnić pianą. W przypadku drzwi wewnętrznych wypełnić niskoprężną, szybkowiążącą poliuretanową pianką montażową. i założyć rozpórki.
10. Zamontować klamki, rozety i wkładki drzwiowe zgodnie z właściwymi im instrukcjami montażu.
11. W razie potrzeby, wyregulować zawiasy.
12. Niezwłocznie po montażu, zabezpieczyć drzwi przed gwałtownym, niekontrolowanym otwarciem wywołanym przez wiatr lub przeciąg. Nawet w przypadku montażu przez Autoryzowaną Grupę Montażową Sprzedającego obowiązek ten leży po stronie Kupującego.
13. Po montażu drzwi, ościeżnica od strony zawiasów winna być wykończona w taki sposób, aby istniała możliwość wykonywania regulacji zawiasów.